RJEŠENJE NOVOG MOSTA
Novoprojektirani
most se sastoji od tri konstrukcione cjeline. Te cjeline su:
kontinuirani gredni most 5 x 32 m, okvirni most 40+84+40 m i
kontinuirana greda 3 x 23 m koja je neoštećeni dio staroga mosta.
Na spojevima središnjeg mosta
sa krajnim mostovima predviđena je izgradnja stubišta, koja omogućuju
lak silazak na obale Neretve.
Niveleta, širina kolnika i
nogostupa i poprečni nagib mosta zadržani su isti kao što ih je
imao porušeni most. Međutim, ostali elementi mosta su promijenjeni
i prilagođeni novim zahtjevima za nosivost i uporabljivost, većem
opterećenju, tehnologiji izvođenja i posljedicama rušenja prijašnjeg
mosta.
Novi most je računan na
prometno opterećenje po njemačkim normama DIN 1072.
Upornjak
mosta sa postoljima za ležajeve. |
Armirački radovi.
|
MOST
IZMEĐU OSA 1 i 6 (5x32 m)
Rasponski
sklop je kontinuirani roštilj preko pet polja svaki dužine 32 m.
Osnovni dijelovi rasponskog sklopa su prethodno izrađeni djelomično
prednapeti I nosači sa širokom gornjom pojasnicom. U poprečnom
smjeru raspoređena su po četiri glavna nosača. Na njih se
betonira kolnička ploča debljine 22 cm.
Poprečni nosači
se rade samo iznad stupova, gdje se pomoću tri elastomerna ležaja
oslanjaju na naglavne grede stubova.
Kontinuiranost
rasponskog sklopa se ostvaruje samo podužnom rebrastom armaturom
postavljenom u kolničku ploču iznad oslonaca.
Visina
predgotovljenih nosača je 167 cm, širana gornje pojasnice je 140
cm, donje pojasnice je 60 cm, a širina hrbata je 20 cm. Armatura
predgotovljenih uzdužnih nosača je RA 400/500, a kvaliteta betona
je MB 45. Predgotovljeni nosači su sa naknadnim prednapinjanjem.
Predviđen je sustav prednapinjanja BBR CONA COMPAKT sa kablovima od 12 užadi Ø 0.5
“ kvalitete čelika 1660 / 1860 MPa
Kod kolničke ploče i
poprečnih nosača kvaliteta betona je MB 40, a armatura je RA
400/500.
Poslije
uklanjanja porušenog mosta u osi 1 ostao je neoštećen stari
upornjak, tako da se veći dio stupa i temelj upornjaka koriste i u
novom rješenju.
Svi
novi dijelovi upornjaka imaju kvalitetu betona MB 30, osim konzolnih
ploča na krilima koje imaju kvalitetu betona MB 40. Na naglavnoj
gredi predviđena su tri elastomerna ležaja.
Prijelazna ploča se
izvodi na čitavoj širini između krila upornjaka dužine 350 cm i
debljine 25 cm. Kvaliteta betona ove ploče je MB 30 i armatura je
RA 400/500.
Riječni stupovi se sastoje od dva kružna stupa promjera 140 cm na
osnom razmaku od 500 cm. Završetak stupova čini naglavna greda dužine
910 cm, visine 150 cm i trapeznog poprečnog presjeka širine donje
ivice 200 cm, a gornje ivice grede 240 cm. Širina naglavne grede
omogućuje montažu glavnih nosača bez posebne
pomoćne konstrukcije. Kvaliteta betona u stupovima i
naglavnoj gredi je MB 30, dok je armatura RA 400/500.
Nad
stupom u osi 6 se susreću mostovi 5 x 32 m i 40+84+40 m, pa se u
ovoj osi na naglavnoj gredi nalaze i ležaji za oba mosta.
U
osama mosta 2 do 6 stupovi prelaze u armiranobetonske pilote
dijametra 150 cm. Dubina pilota je od 20 m do 24 m. Piloti se buše
najvećim dijelom kroz sloj šljunka i na dnu ulaze oko 450 cm u
sloj stijene. Na vrhu pilote u jednoj osi mosta povezuje
armiranobetonska vezna greda dimenzija 150x150 cm. Kvaliteta betona
za pilote i ovu gredu je MB 30 i armatura je RA 400/500.
Pogled
na nosivi stup mosta sa naglavnom gredom. |
Segment
mosta na kojem se vidi sandučasti poprečni presjek i
oslanjanje na stup.m |
|