[Sveučilište u Mostaru]
SVEUČILIŠTE U MOSTARU

|English|   |Hrvatski|

GRAĐEVINSKI  FAKULTET

Kralja Zvonimira 14, Mostar, Bosna i Hercegovina; Tel/Fax: ++387 36 313-445; E-mail: gf-svemo@tel.net.ba

14.06.2001.

Stručna ekskurzija mostu preko Neretve u Čapljini

« novosti


O fakultetu

Obavijesti za studente

Obavijesti o studiju

Istraživačka djelatnost

Strukovna djelatnost

Nastavnici i suradnici
fakulteta


On-line prijava ispita


Studentski zbor


Linkovi
 

           MOST IZMEĐU OSA 6 i 10 (40+84+40 m)

Rasponski sklop je okvirna sandučasta konstrukcija raspona 40+84+40 m sa zglobnom vezom za krajne stupove. Niveleta mosta ostaje ista kao kod porušenog mosta. Intrados mosta je parabolično oblikovan sa promjenom visine od 192 cm do 404 cm. Najveća visina poprečnog presjeka je nad osloncima u osama mosta 7 i 8 (l/d = 20), dok je u sredini velikog raspona i nad stupovima u osama 6 i 10 najmanja (l/d = 44). Debljina gornje ploče je duž čitavog mosta ista, dok u poprečnom smjeru ploča prati poprečni pad mosta pa ima promjenjivu debljinu od 20 cm na kraju konzole do 26 cm na sredini sanduka. Donja ploča sanduka ima različitu debljinu od 50 cm do 18 cm. Također, i bočni zidovi sanduka imaju promjenjivu debljinu od 62 cm nad osloncima u osama 7 i 8 do 24 cm nad osloncima u osama 6 i 10 i u sredini velikog raspona. Rastojanje između vanjskih površina zidova sanduka je isto duž mosta i iznosi 634 cm.
        Most se u osi 6 oslanja na zajednički stup sa mostom 5 x 32 m. U osi 7 i osi 8 most se preko dva betonska zida oslanja na istom mjestu gdje i stari most. Slobodni razmak između zidova je 260 cm da ne bi dolazilo do hvatanja granja pri velikim vodama i da bi bilo povoljnije opterećenje naglavne ploče pilota. Ovi zidovi širine 634 cm i debljine 70 cm prolaze kroz čitav betonski sanduk mosta. U betonskom sanduku mosta rade se još tri betonske dijafragme u osama 6, 9 i 10.
        Za oslanjanje mosta na stupove u osama 6 i 9 predviđena su po tri elastomerna ležaja.
        Kvaliteta betona je MB 45 dok je predviđena armatura RA 400/500.
        Sustav za prednapinjanje je BBR CONA COMPACT sa užadima 12 f 0.5 “ Kvaliteta čelika za prednapinjanje je 1660/1860 Mpa.
         U osama 7 i 8 po dva armiranobetonska zida se oslanjaju na naglavnu ploču pilota koja je debela 250 cm. Temeljenje stupova je predviđeno na 6 armiranobetonskih pilota promjera 150 cm i dubine 33 m u osi 8, dok je u osi 7 dubina 22 m. Piloti su na osnom razmaku od 700 cm da bi se izbjegli ostaci temelja porušenog mosta. Kvaliteta betona naglavne ploče je MB 45, dok je kod pilota MB 30. Predviđa se armatura RA 400/500 u pilotima i naglavnoj ploči.
         U osi mosta 9 gradi se novi temelj da bi se izbjeglo oslanjanje novog mosta na stari stup i temelj u osi 10. Ovaj temelj je armirano betonski plitki temelj samac dimenzija 1000 x 300 x 100 cm. On se temelji na istoj dubini kao što je temeljen postojeći stup u osi 10. Predviđa se koristiti MB 30 i RA 400/500.
         Predviđeno je da se središnji raspon od 84 m gradi slobodnim prepusnim načinom gradnje, dok se krajni rasponi od 40 m rade na skeli. Dužina mosta koja se radi u jednoj fazi je do 5m. Vrijeme trajanja izgradnje jedne faze predviđeno je deset dana.

             MOST 3 x 23 m
         
       Ovaj most prilikom rušenja starog mosta pretrpio je samo manja oštećenja. Na njemu se predviđaju samo radovi potrebni da se uporabljivost ovog mosta dovede na zadovoljavajuću razinu i radovi potrebni da se objedini oprema čitavog mosta.

            POMOST I OPREMA MOSTA

       Za izolaciju kolovozne ploče i ploča duž krila upornjaka predviđena je hidroizolacije od bitumeniziranih samoljepljivih izolacijskih traka debljine 2.3 mm.
     Vijenac mosta je predviđeno izvesti od montažnih armiranobetonskih elemenata.
     Sa svake strane kolnika predviđen je nogostup širine 220 cm  koji je izdignut za 21 cm iznad razine kolnika i koji je u nagibu 1% prema kolniku. Zbog potrebe vođenja instalacije, u svakom nogostupu je predviđeno postavljanje četiri pvc cijevi promjera 110 mm i jedne cijevi promjera 70 mm.
    Kolnički zastor izrađuje se u dva sloja: donji zaštitni sloj AB 8 debljine 3 cm i gornji habajući sloj AB 11 debljine 4 cm..
    Predviđena ograda je sastavljena od hladno oblikovanih polovina I profila i cjevastih profila. Naslon ograde se radi od inoks čeličnog profila.
    Prijelazne naprave se rade u osama mosta 1, 6 i 10. Zbog velikih temperaturnih razlika kroz godinu, visoke seizmičke zone i jednoličnosti izrade, odabrana je ista prijelazna naprava KT – 160.

  

« prethodna stranica


^ vrh stranice

« novosti