Ideja o izgradnji mosta preko Rijeke dubrovačke je stara oko
trideset godina, a sama realizacija je započela 1989. godine
izgradnjom prilaznih cesta i upornjaka na zapadnoj obali nakon čega
su radovi obustavljeni radi ratnih djelovanja, da bi se nakon rata
ponovno nastavilo sa gradnjom mosta. Prvobitna namjena premoštenja
Rijeke dubrovačke jeste kraćenje cestovne veze između Splita i
Dubrovnika, tj. Sarajeva i Dubrovnika za više od 10 km.
Prilazna
cesta na zapadnoj obali s stupom. |
Pilon
mosta na istočnoj obali. |
Most se sastoji od dva dijela, prednapetoga grednog sklopa sa
zapadne strane i glavnoga nesimetričnog sklopa s ovješenom
spregnutom gredom. Konstruktivni
sustav je morao zadovoljiti urbanističke uvjete iz kojih proizilazi
slobodna visina ispod mosta od 50.00 m i svladavanje Rijeke dubrovačke
u punoj širini, bez međustupova radi nesmetanog prolaska brodova u
Luku Gruž.
Pogled
s mostovske konstrukcije na Rijeku dubrovačku. |
Pogled
s vrha pilona na Grušku luku.
m |
|