OPĆI
DIO
Cestovni
most preko rijeke Neretve u Čapljini sagrađen je 1971. godine. Početkom
rata 1992. godine ovaj most je porušen. Novi most, na istom mjestu,
se sastoji od tri dijela koji imaju raspona 5x32m, 40+84+40m i
3x23m. Opisani su oblikovanje, konstrukcija i oprema novog mosta.
Most
preko rijeke Neretve u Čapljini porušen je tokom rata 1992 godine.
Projekat novog mosta je uradilo poduzeće
“Integra”d.o.o. Mostar. Investitor : Federalno
ministarstvo prometa i komunikacija.
Voditelj projekta : Prof.dr. Zvonko Marić
Projektant : Doc.dr. Mladen Glibić
Revidenti : Boris Kobojević d.i.g., Mr.Emir Mašnić d.i.g, Muhamed
Halepović d.i.g i
Arif Dilberović d.i.g.
Izvođač
“Neretva Čapljina - E” i “ŽGP”
Sarajevo
Dio
mosta koji nije porušen 1992. god. |
Radovi na upornjaku mosta.
|
KONSTRUKCIJA
PORUŠENOG MOSTA
Porušeni most u Čapljini nalazio se
u užem gradskom području na putnom pravcu Ljubuški - Čapljina -
Stolac. Most je bio izgrađen od prednapetog betona i imao je ukupnu
dužinu 393 m. Kolnik je na mostu bio širine 7 m, a nogostupi
2x2.25 m. Most je imao dvostrani poprečni nagib od 2.5 %. Sastojao
se od tri konstruktivne cjeline.
Prvi dio mosta bio je kontinuirani
gredni most 4x40 m i služio je kao prilaz glavnom rasponu sa istočne
obale Neretve. Ovaj dio mosta je bio u podužnom nagibu 2.04 %. U
poprečnom presjeku most se sastojao od tri nosača sa gornjom pločom
debljine 15 cm i donjom tlačnom pločom iznad srednjih
stupova.
Glavni raspon je bio gredni most sandučastog
poprečnog presjeka raspona 40+84+40 m. Visina sandučastog presjeka
nad srednjim osloncima je bila 354 cm, dok je u sredini najvećeg
raspona i na krajnjim osloncima bila 154 cm. Ovaj dio mosta građen
je slobodno prijepusnim načinom građenja.
Treći raspon je kontinuirani gredni most
raspona 3x23 m u podužnom nagibu od 4.05 %. Rađen je od
predgotovljenih prednapetih nosača "T" oblika koji su nad
osloncima kontinuizirani naknadnim prednapinjanjem.
Svi rasponi su rađeni od prednapetog
betona MB 45 i korišten je sustav prednapinjanja
IMS
sa
kablovima
za
prednapinjanje
16 f
7 sa naponom kidanja armature od 1600 MPa.
Prvi, 5. i 6. riječni stupovi su bili
temeljeni pomoću dubokih betonskih bunara, dok su ostali stupovi
temeljeni pliće na temeljima samcima.
Pogled
na nosive stupove mosta u izgradnji. |
Konstrukcija
za naguravanje predgotovljenih segmenata mosta.m |
|