[Sveučilište u Mostaru]
SVEUČILIŠTE U MOSTARU

|English|   |Hrvatski|

GRAĐEVINSKI  FAKULTET

Kralja Zvonimira 14, Mostar, Bosna i Hercegovina; Tel/Fax: ++387 36 313-445; E-mail: gf-svemo@tel.net.ba

03. 01. 2002.

Posjeta gradilištu tunela Sv. Rok i Masleničkom mostu  


O fakultetu


Obavijesti za studente


Obavijesti o studiju


Istraživačka djelatnost


Strukovna djelatnost


Nastavnici i suradnici
fakulteta


On-line prijava ispita


Studentski zbor


Linkovi

Dana 15.11.2001. god. u sklopu studijskih dana Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru organizirao je posjetu studenata, profesora i asistenata gradilištu tunela Sveti rok i Masleničkom mostu.
Jednodnevni studijski dan počeo je dolaskom pred južni portal tunela Sveti Rok, kapitalnu građevinu na dionici Jadranske autoceste Sv. Rok-Maslenica i najduži cestovni tunel u Republici Hrvatskoj: 5661 metar.

   

Smješten u središnjem dijelu buduće Jadranske autoceste, proteže se ispod južnog Velebita i Tulovih greda u predjelu Malog Alana gdje je još davne 1832. god. izgrađena cesta Obrovac-Sv. Rok koja sada služi kao prilazna cesta južnom portalu tunela.

   

Intezivno građenje tunela započelo je u veljači 1997. otpucavanjem prve «žbarade» na izlaznom (južnom) portalu (građenje tunela otpočelo je u kolovozu 1993., ali je zbog ratnih dejstava bilo prekinuto).

Izvođač radova sa sjeverne strane tunela je «Hidroelektra-niskogradnja» d.d. Zagreb, a radove sa južne strane izvodi «Konstruktor-inženjering» d.d. Split.

    

Na samome gradilištu nas je dočekao gosp. Đani Radić, dipl. geol., jedan od voditelja gradilišta, koji nas je prikazivanjem snimljenog filma upoznao sa dosadašnjim tijekom i načinom (tehnologijom i organizacijom) izvođenja radova.  

Prema projektnom rješenju građevinsko-tehnički elementi tunela su sljedeći:

·        Sjeverni, ulazni, portal zapadne tunelske cijevi, koja je u izgradnji, nalazi se na koti 561 m.n.m., a južni izlazni na koti 510 m.n.m.;

·        Ulazni i izlazni dio tunela u tlocrtu je u krivini s polumjerima 2500 m i 1400 m, ostali veći dio tunela je u pravcu;

·        Niveleta tunela položena je u dvostranom nagibu, i to sa sjeverne strane u usponu od 0,4% i nastavno prema južnom portalu u padu od 1,5%;

·        Prijelom nivelete je s vertikalnom konveksnom krivinom polumjera 40.000 m;

·        Širina kolnika 2x3,85 m, a slobodna visina u sredini kolnika 7,05 m;

·        Površina svjetlog otvora tunela iznosi 58,09 m2, a površina profila iskopa od 70,9 m2 do 82,3 m2;

·        Radi izrade okretišta za vozila, na svakih 1150 m predviđena je veza sa drugom tunelskom cijevi;

·        Pješački prolazi u nuždi projektirani su kao veza dviju tunelskih cijevi na svakih 350 m;

·        Niše za zaustavljanje vozila, širine 3 m te dužine 40 m, nalaze se na svakih 500 m tunela;

    

Nakon uvodnih riječi prišlo se samom tunelu, gradilištu, gdje smo na licu mjesta upoznati sa primjenjenim tehnološkim rješenjima.

Izgradnja tunela, odnosno iskop, vrešen je po Novoj austrijskoj metodi (sistem čeličnih sidara i štrcanog-mlaznog betona). Za stabilizaciju iskopa korišteno je pet osnovnih tipova primarne podgrade ovisno o kategoriji stjenske mase.

    

  Nakon iskopa čitavog tunela i stabilizacije primarne podloge izvodi se sekundarna betonska obloga debljine 30 cm.

    

Iskop tunela u stjenskoj masi II., III. i IV. kategorije izveden je primjenom metode kontinuiranog bušenja i miniranja. Iskop tunela u V. kategoriji stjenske mase izveden je mehaničkim begerom i hidrauličnim čekićem.

Upoznavanjem sa planom i dinamikom izvođenja narednih radova na tunelu Sveti Rok završen je prvi dio plana prvog studijskog dana u akademskoj 2001/2002. godini. 


^ vrh stranice

 slijedeća stranica

» webmajstor