Knjiga se može naručiti od autora
Gorana Šunjića telefonom:
- 313 063 (kućni broj)
- 355 004 (posao)
ili e-mailom:
Studentima je knjiga dostupna u
knjižnici.
CIJENA KNJIGE:
- Za kupce iz BiH . . . . . . . . . . . . . . 25,00 KM
- Za kupce iz Republike Hrvatske:
* na licu mjesta . . . . . . . . . . . . . 100,00 HRK
* putem pošte . . . . . . . . . . . . . . 140,00 HRK
Recenzije
Prof. dr. sc. Pero
Marijanović
Građevinski fakultet
Sveučilišta u Mostaru
Recenzija knjige
"AutoCAD 2D modeliranje"
autora Gorana Šunjića
Knjiga “AutoCAD
2D modeliranje” ne samo simbolično, već i formalno a pogotovo
suštinski, predstavlja novu vrstu stručne literature proistekle iz
informatičke revolucije krajem 20. stoljeća. Formalno predstavljanje
nove generacije stručnog tiska jest samom činjenicom da je riječ o
čistoj softverskoj aplikaciji tzv. vektorske računalne grafike, dok
je suštinski aspekt zanimljiv i čitatelju vrlo koristan.
O programskom paketu AutoCAD već je mnogo napisano, pa je
pomalo i prošao gotovo djetinji zanos ovim novim softverskim
proizvodom. Trenutno, on je na vrhuncu svoje “informatičke moći”
i polako se rasplinjuje u sve više i više specijaliziranih inačica.
Pobrojane činjenice uopće ne umanjuju značenje ove knjige.
Nije riječ o klasičnoj informatičkoj literaturi koja korisnika
upućuje, često na zamršen način, kako neki program, zvučnog imena,
pokrenuti na računalu i s njim napraviti kakvu korisnu radnju. Već
sam naslov knjige pravilno upućuje čitatelja kako je riječ o modeliranju
stvarnih i zamišljenih materijalnih objekata u koordinatnom
sustavu X,Y. Dvodimenzijski prostor danas je i najčešći put do
realnih trodimenzijskih modela naročito tipa “solid”
(realiziraju se različitim tehnikama izvlačenja,
rotacije, preslikavanja...). Otuda je 2D modeliranje zapravo temelj
prostornim, vektorskim, računalnim modelima. Ujedno predstavlja blažu varijantu prelaska sa crtaćeg papira na računalo.
Riječ modeliranje označuje preskakanje klasičnog crtanja i
prelazak u tehničku, inženjersku primjenu informatičke tehnologije
u oblasti zamišljanja, konstruiranja i realnog pokazivanja zamišljenog objekta. To je zapravo vrhunac suvremenih dosega
aplikacije nekog softvera. Ujedno, u tome jest najveća vrijednost
ove knjige. Onomu koji želi pasivno crtati na računalu, pa makar i
po najstrožim kriterijima tehničkog crtanja, knjiga ima mnogo
nepotrebnog, čiju će vrijednost otkriti samo oni koji se upuste u
višu fazu korištenja, odnosno fazu modeliranja.
Za razliku od klasičnih uputa korisniku softvera, knjigu je
pisao znalac i softvera i inženjerske struke, reklo bi se inženjerski
umjetnik, te je to druga temeljna vrijednost ovog dijela.
Postignuta je blizina između čitatelja knjige i medija na
koji se ona odnosi. Naime sadržaj je bogat ilustracijama zaslona
(monitora) koje zorno pokazuju kako neka vektorska konstrukcija ili
operacija nad vektorskim objektima, stvarno izgleda. Predznanje čitatelja gotovo nije ni potrebno a da bi se upustio
čak i u zamršenije konstrukcije.
Uočava se pravilna nit po kojoj se suvremenim
vektorskim softverima kreiraju različiti objekti: točka je izvorište
svake konstrukcije, iako se najčešće preskače, tvoreći pravce
(vektore) a potom sve složenije zajednice, do plošnina i čvrstih
tijela. Vrlo je važno da budući korisnik i knjige i programa shvati
upravo tu činjenicu. Naime popravak modela, ako zatreba, ima upravo
taj redoslijed.
Osim znanja koje je potrebno da se do modela dođe, autor
insistira i na vještinama korisnika. To je pravilan metodološki pristup.
Čak su
vještine i važnije u odnosu na klasično
crtanje na papiru. Takve vještine vode u automatizam korištenja
pojedinih, čak i vrlo složenih, operacija nad skupinama vektorskih
entiteta.
Knjigom je pravilno tretirano pitanje inventivnosti
modelara. On ne smije robovati programu i prividnim ograničenjima koje on
postavlja,
već stalno tražiti proširenja mogućeg, bilo sve novim kombinacijama
raspoloživih
mogućnosti, bilo
kreiranjem vlastitih entiteta. Jasno, do vlastitih programskih rješenja unutar ovog programa,
još je relativno dalek put.
Knjigu mogu koristiti praktično svi koji, iz ovog ili onog
razloga, uključuju računalo, ali je vrlo korisna onim koji imaju želju ili potrebu, ovladati prostorom kako bi riješili kakav
inženjerski problem. Korisna i onim koji žele ovladati samo pasivnim
crtanjem na računalu. Ipak, najkorisnija je mladim znanstvenim ili
stručnim inženjerskim kadrovima na sveučilištu, ili pak onima koji
su to nekad bili ali su propustili naučiti ovu popularnu i vrlo
perspektivnu vještinu 21. stoljeća.
U Mostaru, 1. travnja 2000.
|