[Sveučilište u Mostaru]
SVEUČILIŠTE U MOSTARU

|English|   |Hrvatski|

GRAĐEVINSKI  FAKULTET

Kralja Zvonimira 14, Mostar, Bosna i Hercegovina; Tel/Fax: ++387 36 313-445; E-mail: gf-svemo@tel.net.ba

14.06.2001.

Stručna ekskurzija mostu preko Neretve u Čapljini

« novosti


O fakultetu

Obavijesti za studente

Obavijesti o studiju

Istraživačka djelatnost

Strukovna djelatnost

Nastavnici i suradnici
fakulteta


On-line prijava ispita


Studentski zbor


Linkovi
 

       RJEŠENJE NOVOG MOSTA

      
Novoprojektirani most se sastoji od tri konstrukcione cjeline. Te cjeline su: kontinuirani gredni most 5 x 32 m, okvirni most 40+84+40 m i kontinuirana greda 3 x 23 m koja je neoštećeni dio staroga mosta.
       Na spojevima središnjeg mosta sa krajnim mostovima predviđena je izgradnja stubišta, koja omogućuju lak silazak na obale Neretve. 
       Niveleta, širina kolnika i nogostupa i poprečni nagib mosta zadržani su isti kao što ih je imao porušeni most. Međutim, ostali elementi mosta su promijenjeni i prilagođeni novim zahtjevima za nosivost i uporabljivost, većem opterećenju, tehnologiji izvođenja i posljedicama rušenja prijašnjeg mosta.
       Novi most je računan na prometno opterećenje po njemačkim normama DIN 1072.

 

Upornjak mosta sa postoljima za ležajeve.



Armirački radovi.


          MOST IZMEĐU OSA 1 i 6 (5x32 m)

         Rasponski sklop je kontinuirani roštilj preko pet polja svaki dužine 32 m. Osnovni dijelovi rasponskog sklopa su prethodno izrađeni djelomično prednapeti I nosači sa širokom gornjom pojasnicom. U poprečnom smjeru raspoređena su po četiri glavna nosača. Na njih se betonira kolnička ploča debljine 22 cm. 
         Poprečni nosači se rade samo iznad stupova, gdje se pomoću tri elastomerna ležaja oslanjaju na naglavne grede stubova. 
         Kontinuiranost rasponskog sklopa se ostvaruje samo podužnom rebrastom armaturom postavljenom u kolničku ploču iznad oslonaca.
         Visina predgotovljenih nosača je 167 cm, širana gornje pojasnice je 140 cm, donje pojasnice je 60 cm, a širina hrbata je 20 cm. Armatura predgotovljenih uzdužnih nosača je RA 400/500, a kvaliteta betona je MB 45. Predgotovljeni nosači su sa naknadnim prednapinjanjem. Predviđen je sustav prednapinjanja  BBR CONA COMPAKT sa kablovima od 12 užadi Ø 0.5 “ kvalitete čelika 1660 / 1860 MPa
        Kod kolničke ploče i poprečnih nosača kvaliteta betona je MB 40, a armatura je RA 400/500.

        Poslije uklanjanja porušenog mosta u osi 1 ostao je neoštećen stari upornjak, tako da se veći dio stupa i temelj upornjaka koriste i u novom rješenju.
        Svi novi dijelovi upornjaka imaju kvalitetu betona MB 30, osim konzolnih ploča na krilima koje imaju kvalitetu betona MB 40. Na naglavnoj gredi predviđena su tri elastomerna ležaja.
        Prijelazna ploča se izvodi na čitavoj širini između krila upornjaka dužine 350 cm i debljine 25 cm. Kvaliteta betona ove ploče je MB 30 i armatura je RA 400/500.

Riječni stupovi se sastoje od dva kružna stupa promjera 140 cm na osnom razmaku od 500 cm. Završetak stupova čini naglavna greda dužine 910 cm, visine 150 cm i trapeznog poprečnog presjeka širine donje ivice 200 cm, a gornje ivice grede 240 cm. Širina naglavne grede omogućuje montažu glavnih nosača bez posebne   pomoćne konstrukcije. Kvaliteta betona u stupovima i naglavnoj gredi je MB 30, dok je armatura RA 400/500.

        Nad stupom u osi 6 se susreću mostovi 5 x 32 m i 40+84+40 m, pa se u ovoj osi na naglavnoj gredi nalaze i ležaji za oba mosta. 
        U osama mosta 2 do 6 stupovi prelaze u armiranobetonske pilote dijametra 150 cm. Dubina pilota je od 20 m do 24 m. Piloti se buše najvećim dijelom kroz sloj šljunka i na dnu ulaze oko 450 cm u sloj stijene. Na vrhu pilote u jednoj osi mosta povezuje armiranobetonska vezna greda dimenzija 150x150 cm. Kvaliteta betona za pilote i ovu gredu je MB 30 i armatura je RA 400/500.

  

Pogled na nosivi stup mosta sa naglavnom gredom.

Segment mosta na kojem se vidi sandučasti poprečni presjek i oslanjanje na stup.m

« prethodna stranica

» nastavak


^ vrh stranice

« novosti